Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27620
Назва: Станіслав Оріховський про сутність і походження державної влади (перша половина XVI ст.)
Інші назви: Stanislav Orikhovsky on the essence and origin of state power (the first half of the XVI century)
Автори: Множинська, Р. В.
Ключові слова: держава
влада
суспільство
вибір
Бог
античність
релігійна толерантність
провіденціалізм
світський
state
power
society
choice
God
antiquity
religious tolerance
providentialism
secular
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Множинська Р. В. Станіслав Оріховський про сутність і походження державної влади (перша половина XVI ст.) / Р. В. Множинська // Соціально-економічний розвиток пострадянських країн в історичному контексті : збірник наукових праць / за заг. ред. А. Г. Бульвінського / ДУ "Інститут всесвітньої історії НАН України". – Київ : Державна установа "Інститут всесвітньої історії НАН України", 2024. – С. 302-309.
Source: Соціально-економічний розвиток пострадянських країн в історичному контексті
Короткий огляд (реферат): У статті акцентовано увагу на тому, що одним із перших у вітчизняній ренесансній філософській думці, хто розглядав питання ідеальної форми державного правління, був Станіслав Оріховський. У працях суспільно-політичного характеру він багато місця присвятив проблемам держави: її сутності, походженню державної влади, формам державного правління, структурі суспільства, стосункам між державою і церквою. Правителем, на його думку, повинен бути просвічений монарх, "філософ на троні", який дбає про "спільне благо", мир і злагоду в державі, дотримується законів, природнього права, є справедливим, хоробрим, мужнім, захищає підданих і кордони від зовнішніх і внутрішніх ворогів, дбає про освіту і виховання свого народу. Звертається увага на те, що, розробляючи теорію держави, С. Оріховський досконало вивчив теоретичну спадщину не тільки античних мислителів – Платона, Арістотеля, Ціцерона, а також Томи Аквінського, Августина, Еразма Ротердамського, але використовував їхні ідеї творчо, критично. Погляди Оріховського на сутність держави, її завдання і внутрішню будову – вершина суспільно-політичного вчення мислителя.
The article focuses on the fact that one of the first, in the domestic Renaissance philosophical thought, who considered the issue of the ideal form of government was Stanislav Otikhovskyi. In his works of a socio-political nature, he devoted much space to the problems of the state: its essence, the origin of state power, forms of government, the sttvctttre of society, and the relationship between the state and the church. The ruler, in his opinion, should be an enlightened monarch, a "philosopher on the throne", who cares about the "common good", peace and harmony in the state, observes the laws, natural law, is just, brave, courageous, protects subjects and borders from external and internal enemies, cares about the education and upbringing of his people. Attention is also drawn to the fact that, while developing his theory' of the state, S. Orikhovsky thoroughly studied the theoretical heritage of not only ancient thinkers – Plato, Aristotle, Cicero, but also Thomas Aquinas, Augustine, Erasmus of Rotterdam, but he used their ideas creatively' and critically. Orekhovsky's views on the essence of the state, its tasks and internal structure are the pinnacle of the thinker's socio-political doctrine.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27620
Faculty: Навчально-науковий інститут культури і креативних індустрій
Department: Кафедра сценічного мистецтва і культури
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра сценічного мистецтва і культури (СМК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
20241011_301.pdf271,15 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.