Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30091
Title: Застосування комплексного дизайн-проєктування в освітньому процесі професійної підготовки фахівців у сфері дизайну
Other Titles: Application of comprehensive design projecting in the educational process of professional training of specialists in the field of design
Authors: Лісогор, Алла
Штайнер, Тетяна
Силенко, Юлія Володимирівна
Keywords: професійна підготовка
дизайн-проєктування
мультимедійний дизайн
мультимедійне проєктування
міждисциплінарний підхід
освітній процес
інтегроване навчання
проєктно орієнтоване навчання
Issue Date: Jun-2025
Citation: Лісогор А. Застосування комплексного дизайн-проєктування в освітньому процесі професійної підготовки фахівців у сфері дизайну / А. Лісогор, Т. Штайнер, Ю. Силенко // Актуальні питання гуманітарних наук. Серія «Мистецтвознавство». - 2025. - № 86 (2). - С. 102-107.
Source: Актуальні питання гуманітарних наук. Серія «Мистецтвознавство»
Abstract: Метою статті є теоретичне обґрунтування значення комплексного (цілісного) підходу до дизайн-проєктування у професійній підготовці майбутніх дизайнерів та визначення шляхів, що сприяють формуванню ключових професійних компетентностей в умовах міждисциплінарного освітнього середовища. У роботі застосовано низку методів: аналіз філософської, педагогічної та мистецтвознавчої літератури; порівняльний аналіз традиційного та комплексного проєктування; систематизація форм і методів навчання у дизайн-освіті. У статті запропоноване кореляційне порівняння традиційного та комплексного (цілісного) проєктування. Виявлено, що комплексне проєктне навчання забезпечує інтеграцію знань з різних галузей (технологій, культури, психології), активізує критичне мислення, сприяє формуванню ключових компетентностей (візуального, проєктного мислення, естетичної культури, здатності до командної роботи). Наголошується, що формування ключових компетентностей неможливе без створення відповідного освітнього середовища, у якому здобувач вищої освіти не лише набуває знань, а й активно застосовує їх у практичній діяльності. Викладено ефективні форми організації освітнього процесу: майстер-класи від провідних практиків галузі, розробку та реалізацію колаборації з бізнесом, творчі лабораторії, практикуми. Наголошується, що однією з ключових особливостей комплексного проєктування є робота в міждисциплінарних командах. Розглянуто спектр видів завдань в умовах комплексного дизайн-проєктування при професійній підготовці майбутнього дизайнера (багатокомпонентні кейси, колективні проєкти з розподілом ролей, індивідуальні проєкти (портфоліо-проєкт)). Окреслено нову роль викладача – фасилітатора, ментора й тьютора, що підтримує освітній процес на всіх його етапах. У висновках підкреслюється, що комплексний підхід є ефективною освітньою технологією, здатною не лише розвивати фахову майстерність, а й готувати здобувачів до сучасних викликів професійного середовища. Перспективи подальших досліджень пов’язані з вивченням впливу motion design на якість професійної підготовки майбутніх дизайнерів.
The aim of the article is to theoretically substantiate the significance of a comprehensive (holistic) approach to design project development in the professional training of future designers and to identify pathways that facilitate the formation of key professional competencies within an interdisciplinary educational environment. The study employs a range of methods: analysis of philosophical, pedagogical, and art history literature; comparative analysis of traditional and comprehensive design approaches; and systematization of teaching forms and methods in design education. The article offers a correlational comparison of traditional and comprehensive (holistic) project development. It has been found that comprehensive project-based learning ensures the integration of knowledge from various fields (technology, culture, psychology), stimulates critical thinking, and promotes the development of key competencies (visual and design thinking, aesthetic culture, and teamwork skills). It is emphasized that the formation of key competencies is impossible without the creation of a relevant educational environment in which higher education students not only acquire knowledge but also actively apply it in practical activities. The article outlines effective forms of organizing the educational process: master classes by leading industry practitioners, development and implementation of business collaborations, creative laboratories, and practicum-based training. It is stressed that one of the key features of comprehensive project development is work within interdisciplinary teams. A wide range of task types used in comprehensive design project development during the professional training of future designers is explored (multi-component cases, collaborative projects with role distribution, individual portfolio projects). A new role for the educator is defined – as a facilitator, mentor, and tutor who supports the educational process at all its stages. The conclusions emphasize that the comprehensive approach is an effective educational technology capable of not only developing professional skills but also preparing students for the modern challenges of the professional environment. Future research perspectives are associated with studying the impact of motion design on the quality of professional training of future designers
DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/86-2-16
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30091
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра мультимедійного дизайну
ISSN: 2308-4855 (Print)
2308-4863 (Online)
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лісогор, Штайнер, Силенко_Стаття.pdfСтаття884,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.