Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30131
Назва: Розвиток складових професійної діяльності студентів творчих спеціальностей
Інші назви: Development of Professional Activity Components for Students of Creative Specialities
Автори: Гапон-Байда, Людмила Володимирівна
Деркач, Тетяна Михайлівна
Ключові слова: сталий розвиток
аспекти сталого розвитку
творчі спеціальності
професійна освіта
складові професійної діяльності
проєктування
державні стандарти
технологічна складова
наукова складова
творча складова
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Гапон-Байда Л. В. Розвиток складових професійної діяльності студентів творчих спеціальностей / Л. В. Гапон-Байда, Т. М. Деркач // Наукові інновації та передові технології. Серія «Педагогіка». - 2024. - № 5 (33). - С. 1075–1088.
Source: Наукові інновації та передові технології. Серія «Педагогіка»
Короткий огляд (реферат): Описано результати аналізу стану розвитку наукової, творчої та технологічної складових професійної діяльності у студентів творчих спеціальностей 015, 022, 023. Для кожної із трьох спеціальностей досліджено показники трьох ЗВО. Розвиток складових професійної діяльності базувався на аналізі програмних результатів навчання (ПРН), які містяться у затверджених стандартах спеціальностей, ОПП окремих ЗВО, а також з урахуванням змісту силабусів освітніх компонент професійних дисциплін. Розподіл ПРН здійснювався експертним шляхом на основі їх опису в дійсних стандартах, ОПП, силабусах та таксономії Блума. Встановлено, що в ПРН закладено формування однієї або відразу двох, трьох складових. В усіх ЗВО показник технологічної складової переважає внесок творчої в 1.48-3.82 рази. Показники наукової складової поступаються творчій в межах 0.75-0.9 для спеціальностей 022 та 023, а для спеціальності 015 переважають творчу у 1.27-1.32 рази. Корекції ЗВО спеціальності 015 призвели до подальшого зростання як наукової, так і творчої складових у всіх ЗВО. Внески вишів спеціальності 022 не вплинули на підвищення показника наукового аспекту відносно творчої, але підвищили технологічну до 1.89-2.54. Для спеціальності 023 внески викладачів різних ЗВО сприяли або зростанню, або зменшенню наукової складової. Спростовано гіпотезу про недостатньо сформовану наукову складову у всіх майбутніх фахівців творчих напрямків. Дана проблема характерна лише для спеціальностей 023 та 022. Для спеціальності 015 навпаки недорозвиненою є творча складова. Проблема нерівномірного розвитку трьох складових полягає в неоптимальній побудові освітнього процесу. Перспективи подальших досліджень полягають у впровадженні в освітній процес проєктного навчання для забезпечення одночасного та рівномірного розвитку складових професійної діяльності майбутніх фахівців творчих напрямків в умовах сталого розвитку
DOI: 10.52058/2786-5274-2024-5(33)-1075-1088
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30131
Faculty: Факультет мистецтв і моди
Факультет хімічних та біофармацевтичних технологій
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
Кафедра промислової фармації
ISSN: 2786-5274
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
11372-Текст статті-11431-1-10-20240519.pdfОсновна стаття343,97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.