Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31875
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАстанін, Михайло Олександрович-
dc.contributor.authorСлітюк, Олена Олександрівна-
dc.date.accessioned2025-11-17T09:37:12Z-
dc.date.available2025-11-17T09:37:12Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationАстанін, М. О. Відображення засобів композиційного синтаксису в експериментах модернізму / М. О. Астанін, О. О. Слітюк // Теорія та практика дизайну. - 2025. - № 35. - С. 103–109.uk
dc.identifier.issn2415-8151 (Print)uk
dc.identifier.issn2786-8664 (Online)uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31875-
dc.description.abstractАнотація Мета. Дослідити авангардні напрями дизайну в мистецькому полі модернізму. Виявити принципи композиції, їхній вплив на перцептивне сприйняття глядача як замовника або як незацікавленого глядача-реципієнта. Виявити ототожнення власного знаходження митця в оточенні і в умовах культурного коду суспільного ладу постмодерну. Методологія. У роботі використано комплексний підхід, який передбачає проведення аналізу наукової літератури, інтерпретацію та систематизацію отриманих результатів. Під час роботи з візуальними матеріалами використано наочно-аналітичний метод, методи формального, функціонального та семіотичного аналізу. Результати. Розглянуто історичні аспекти, що сформували сучасний розвиток дизайну, зокрема, пошуки нової естетики, філософії, засобів впливу на емоційний стан і пошук засобів виразності у сфері композиції та кольору.Проаналізовано напрями роботи митців, творчий наробок яких розвивається в руслі авангарду впродовж двох століть. Визначено: основні принципи, яких дотримувались у своїй творчості авангардисти епохи модернізму; вплив на подальше формування засобів композиційної організації простору; аспекти, що становлять базис композиції. На основі проведених досліджень верифіковано теоретичний матеріал, що пояснює сутність композиційних засобів. Запропоновано метод виконання практичних завдань з опанування композиції в руслі історичної деконструкції та стилізації. Розмежовано поняття «експресія» – «імпресія», «пляма» – «площина», «лінія» – «точка», що присутні в мистецтві та дизайні від ХІХ століття дотепер.Наукова новизна. У результаті досліджень визначено принципи композиційного та колірного утворення, з якими експериментували та які використовували у своїх роботах модерністи.Практична значущість. Отримані результати можуть бути використані в освітньому процесі та практиці дизайну. Доповнюють основи з дисципліни основи композиції, яка є базовою в опануванні навичок проєктування та має вагу у сфері сучасних напрямів і стильових тенденцій.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectкомпозиціяuk
dc.subjectстатикаuk
dc.subjectмодернізмuk
dc.subjectдизайнuk
dc.subjectавангардuk
dc.subjectархітектураuk
dc.subjectмистецтвоuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectдинамікаuk
dc.subjectпропорціїuk
dc.subjectритмuk
dc.subjectсемантикаuk
dc.subjectтеоріяuk
dc.titleВідображення засобів композиційного синтаксису в експериментах модернізмуuk
dc.title.alternativeReflection of the means of compositional syntax in the experiments of modernismuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorAstanin, M.-
local.contributor.altauthorSlityuk, O.-
local.subject.sectionМистецтвознавство, дизайн і ергономікаuk
local.sourceТеорія та практика дизайнуuk
local.subject.facultyФакультет дизайнуuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра мультимедійного дизайнуuk
local.identifier.doi10.32782/2415-8151.2025.35.11uk
local.identifier.urihttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/20065uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
13.pdf798,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.