Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31875
Title: Відображення засобів композиційного синтаксису в експериментах модернізму
Other Titles: Reflection of the means of compositional syntax in the experiments of modernism
Authors: Астанін, Михайло Олександрович
Слітюк, Олена Олександрівна
Keywords: композиція
статика
модернізм
дизайн
авангард
архітектура
мистецтво
освіта
динаміка
пропорції
ритм
семантика
теорія
Issue Date: Jun-2025
Citation: Астанін, М. О. Відображення засобів композиційного синтаксису в експериментах модернізму / М. О. Астанін, О. О. Слітюк // Теорія та практика дизайну. - 2025. - № 35. - С. 103–109.
Source: Теорія та практика дизайну
Abstract: Анотація Мета. Дослідити авангардні напрями дизайну в мистецькому полі модернізму. Виявити принципи композиції, їхній вплив на перцептивне сприйняття глядача як замовника або як незацікавленого глядача-реципієнта. Виявити ототожнення власного знаходження митця в оточенні і в умовах культурного коду суспільного ладу постмодерну. Методологія. У роботі використано комплексний підхід, який передбачає проведення аналізу наукової літератури, інтерпретацію та систематизацію отриманих результатів. Під час роботи з візуальними матеріалами використано наочно-аналітичний метод, методи формального, функціонального та семіотичного аналізу. Результати. Розглянуто історичні аспекти, що сформували сучасний розвиток дизайну, зокрема, пошуки нової естетики, філософії, засобів впливу на емоційний стан і пошук засобів виразності у сфері композиції та кольору.Проаналізовано напрями роботи митців, творчий наробок яких розвивається в руслі авангарду впродовж двох століть. Визначено: основні принципи, яких дотримувались у своїй творчості авангардисти епохи модернізму; вплив на подальше формування засобів композиційної організації простору; аспекти, що становлять базис композиції. На основі проведених досліджень верифіковано теоретичний матеріал, що пояснює сутність композиційних засобів. Запропоновано метод виконання практичних завдань з опанування композиції в руслі історичної деконструкції та стилізації. Розмежовано поняття «експресія» – «імпресія», «пляма» – «площина», «лінія» – «точка», що присутні в мистецтві та дизайні від ХІХ століття дотепер.Наукова новизна. У результаті досліджень визначено принципи композиційного та колірного утворення, з якими експериментували та які використовували у своїх роботах модерністи.Практична значущість. Отримані результати можуть бути використані в освітньому процесі та практиці дизайну. Доповнюють основи з дисципліни основи композиції, яка є базовою в опануванні навичок проєктування та має вагу у сфері сучасних напрямів і стильових тенденцій.
DOI: 10.32782/2415-8151.2025.35.11
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31875
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра мультимедійного дизайну
ISSN: 2415-8151 (Print)
2786-8664 (Online)
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdf798,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.