Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31937| Назва: | Формування національної солідарності української молоді у тренінговій діяльності |
| Автори: | Федоренко, Світлана Вікторівна Журба, Катерина Олександрівна Шкільна, Ірина Миколаївна |
| Ключові слова: | особистість індивідуально-соціальний розвиток формальне та неформальне навчання вальдорфська школа |
| Дата публікації: | 2025 |
| Бібліографічний опис: | Журба К. Формування національної солідарності української молоді у тренінговій діяльності / К. Журба, С. Федоренко, І. Шкільна // Проблеми освіти : збірник наукових праць. Електронне видання ДНУ «Інститутимодернізації змісту освіти». - 2025. - Вип. 2 (103). - С. 538-552. |
| Source: | Проблеми освіти : збірник наукових праць. |
| Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано підходи до органічного поєднання формального й неформального навчання учнів у вальдорфській школі як засіб формування ідентичності, перетворювального процесу становлення й розвитку особистості, набуття нею досвіду. Висвітлено особливості залучення учнів до активної власної урочної діяльності (написання та «видання» збірників оповідань, випуск газети, створення фільмів, постановка п’єс, рольові ігри, дискусії, індивідуальна або групова підготовка доповідей, здійснення проєктів тощо), що перешкоджає виникнення ситуацій відчуження особистості від навчання, надає учневі можливість брати на себе відповідальність і вибудовувати відношення зі світом, сприяє процесу само-становлення особистості й генерування смислів. Розкрито специфіку перебування старшокласників у автентичних соціальних (промислових, аграрних, управлінських тощо) практиках, участі в позакласній і позашкільній діяльності (закордонні поїздки, драматичні або музичні постановки, здійснення та презентація фундаментальних проєктів науково-дослідницького, художньо-ремісничого, соціального характеру), що відкривають нові горизонти, спонукають до корегування існуючого світогляду, актуалізують питання суб’єктності, сприяють самоідентифікації й формуванню нової життєвої позиції. Констатовано, що завдяки синтезу формального й неформального навчання вальдорфська школа успішно готує своїх вихованців до подальшого життя, сприяючи розвитку особистості з індивідуальним розумінням речей і явиш навколишнього світу, самостійним і відповідальним діянням, впевненим і повним надій поглядом на майбутнє. Переважна більшість колишніх вальдорфських школярів мають високу конкурентоспроможність на ринку праці, вдало роблять фаховий вибір, ініціативно й відповідально працюють у різних сферах суспільного життя. |
| DOI: | 10.52256/2710-3986.2-103.2025.35 |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31937 |
| Faculty: | Факультет культури і креативних індустрій |
| Department: | Кафедра філології та перекладу (ФП) |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Федоренко С.В._Проблеми освіти 2(103) 2025.pdf | 1,71 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.