Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31940
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorMakhovych, Inna-
dc.date.accessioned2025-11-26T10:29:17Z-
dc.date.available2025-11-26T10:29:17Z-
dc.date.issued2025-10-23-
dc.identifier.citationMakhovych I. The role of competition as a gamification element in enhancing learning motivation among computer science students / I. Makhovych // Науково-технічна конференція молодих вчених "Актуальні проблеми інформаційних технологій" : матеріали доповідей, Kyiv, 23 October 2025. - Київ, 2025. - P. 49–51.uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31940-
dc.description.abstractThe paper examines the role of competition as a gamification element in enhancing learning motivation among computer science students. Drawing on gamification theory and Self Determination Theory, it analyzes how competitive mechanics influence students’ sense of competence, engagement, and perseverance. The study presents the results of a survey conducted among 124 students majoring in Software Engineering and Computer Science, which revealed a high level of involvement in game based environments and a strong potential for implementing competitive gamification in education. Effective forms of competitive gamification such as hackathons, leaderboard based activities, and team oriented classroom games are outlined. The paper emphasizes the importance of balancing competition with support to avoid stress and ensure inclusivity in the learning process. It concludes that when thoughtfully integrated, competitive gamification can significantly enhance motivation and academic activity among IT students, especially when combined with other gamification elements.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherВПЦ «Київський університет»uk
dc.subjectgamificationuk
dc.subjectгейміфікаціяuk
dc.titleThe role of competition as a gamification element in enhancing learning motivation among computer science studentsuk
dc.title.alternativeРоль змагання як елемента гейміфікації у підвищенні мотивації навчання студентів комп’ютерних спеціальностейuk
dc.typeThesisuk
local.contributor.altauthorМахович, Інна-
local.subject.sectionСоціально-гуманітарні наукиuk
local.subject.facultyФакультет культури і креативних індустрійuk
local.subject.departmentКафедра філології та перекладу (ФП)uk
local.conference.locationКиївuk
local.conference.date2025-10-23-
local.conference.nameНауково-технічна конференція молодих вчених "Актуальні проблеми інформаційних технологій"uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Матеріали наукових конференцій та семінарів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Махович_І_тези АРІТ_2025.pdf488,45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.