Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31953| Назва: | Комп’ютерна графіка в графічному дизайні як засіб інтерпретації та трансформації наївного етномистецтва в контексті сучасної візуальної культури |
| Інші назви: | Computer graphics in graphic design as a means of interpreting and transforming naive ethnoart in the context of modern visual culture |
| Автори: | Кротевич, Олександр Володимирович Колєснікова, Аурелія Едуардівна Коваленко, Марія Олегівна |
| Ключові слова: | етнодизайн графічний дизайн комп’ютерна графіка фолк дизайн |
| Дата публікації: | 2025 |
| Бібліографічний опис: | Колєснікова А. Е. Комп’ютерна графіка в графічному дизайні як засіб інтерпретації та трансформації наївного етномистецтва в контексті сучасної візуальної культури / А. Е. Колєснікова, М. О. Коваленко О. В. Кротевич // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич,- 2025. - № 87, том 2 - С. 62-68 |
| Source: | Актуальні питання гуманітарних наук |
| Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається феномен наївного етномистецтва як актуального джерела формування візуальної ідентичності в сучасному графічному дизайні. Акцент зроблено на тому, що наїв як художнє явище виходить за межі не лише історичного або фольклористичного підходу – він репрезентує специфічну мову образного мислення, яка зберігає зв’язок із традиційними етнокультурними кодами, водночас адаптуючись до новітніх візуальних практик. Ми аналізуємо характерні ознаки наївного мистецтва – декоративність, площинність, спрощена перспектива, яскраві кольори, символізм, інтуїтивна композиція – та простежуємо їхню репрезентацію в сучасних цифрових медіа. Окрема увага приділяється комп’ютерній графіці як інструменту інтерпретації й трансформації етнонаївної естетики. Проаналізовано потенціал сучасних графічних редакторів (Adobe Photoshop, Illustrator, Procreate, Krita тощо) у створенні векторних, растрових та комбінованих зображень на основі традиційної орнаментики, фольклорних мотивів, міфопоетичних сюжетів. З’ясовано, що цифрові засоби дають змогу не лише стилізувати візуальну мову наїву, але й формувати нові змістові рівні з глибокою етнокультурною семантикою, зберігаючи емоційну автентичність і образну щирість. У тексті представлено низку прикладів сучасного дизайну з використанням наївної стилістики – у сфері бренд-дизайну, ілюстрації, упаковки, NFT-проєктів, освітніх візуальних матеріалів та інтерактивних платформ. Наголошено на важливості етичного підходу до цифрового цитування: обов’язковість визнання джерела, уникнення культурної апропріації, дотримання змістової точності при стилізації. |
| DOI: | 10.24919/2308-4863/87-2-8 |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31953 |
| Faculty: | Факультет дизайну |
| Department: | Кафедра графічного дизайну |
| ISSN: | 2308-4855 |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| комп граф диз.pdf | Комп’ютерна графіка в графічному дизайні як засіб інтерпретації ..... | 473,94 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.