Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31953
Назва: Комп’ютерна графіка в графічному дизайні як засіб інтерпретації та трансформації наївного етномистецтва в контексті сучасної візуальної культури
Інші назви: Computer graphics in graphic design as a means of interpreting and transforming naive ethnoart in the context of modern visual culture
Автори: Кротевич, Олександр Володимирович
Колєснікова, Аурелія Едуардівна
Коваленко, Марія Олегівна
Ключові слова: етнодизайн
графічний дизайн
комп’ютерна графіка
фолк дизайн
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Колєснікова А. Е. Комп’ютерна графіка в графічному дизайні як засіб інтерпретації та трансформації наївного етномистецтва в контексті сучасної візуальної культури / А. Е. Колєснікова, М. О. Коваленко О. В. Кротевич // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич,- 2025. - № 87, том 2 - С. 62-68
Source: Актуальні питання гуманітарних наук
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається феномен наївного етномистецтва як актуального джерела формування візуальної ідентичності в сучасному графічному дизайні. Акцент зроблено на тому, що наїв як художнє явище виходить за межі не лише історичного або фольклористичного підходу – він репрезентує специфічну мову образного мислення, яка зберігає зв’язок із традиційними етнокультурними кодами, водночас адаптуючись до новітніх візуальних практик. Ми аналізуємо характерні ознаки наївного мистецтва – декоративність, площинність, спрощена перспектива, яскраві кольори, символізм, інтуїтивна композиція – та простежуємо їхню репрезентацію в сучасних цифрових медіа. Окрема увага приділяється комп’ютерній графіці як інструменту інтерпретації й трансформації етнонаївної естетики. Проаналізовано потенціал сучасних графічних редакторів (Adobe Photoshop, Illustrator, Procreate, Krita тощо) у створенні векторних, растрових та комбінованих зображень на основі традиційної орнаментики, фольклорних мотивів, міфопоетичних сюжетів. З’ясовано, що цифрові засоби дають змогу не лише стилізувати візуальну мову наїву, але й формувати нові змістові рівні з глибокою етнокультурною семантикою, зберігаючи емоційну автентичність і образну щирість. У тексті представлено низку прикладів сучасного дизайну з використанням наївної стилістики – у сфері бренд-дизайну, ілюстрації, упаковки, NFT-проєктів, освітніх візуальних матеріалів та інтерактивних платформ. Наголошено на важливості етичного підходу до цифрового цитування: обов’язковість визнання джерела, уникнення культурної апропріації, дотримання змістової точності при стилізації.
DOI: 10.24919/2308-4863/87-2-8
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31953
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра графічного дизайну
ISSN: 2308-4855
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
комп граф диз.pdfКомп’ютерна графіка в графічному дизайні як засіб інтерпретації .....473,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.