Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9430
Назва: Результати впровадження методики професійно-прикладної фізичної підготовки у майбутніх дизайнерів
Інші назви: Итоги внедрения методики профессионально-прикладной физической подготовки у будущих дизайнеров
Results of introduction of the technique of the professional applied physical preparation for the future designers
Автори: Черновський, С. М.
Ключові слова: методика
професійно-прикладна фізична підготовка
майбутні дизайнери
профессионально-прикладная физическая подготовка
будущие дизайнеры
methods
professionally-applied physical training
future designers
Дата публікації: 2017
Бібліографічний опис: Черновський С. М. Результати впровадження методики професійно-прикладної фізичної підготовки у майбутніх дизайнерів / С. М. Черновський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15 : “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури /Фізична культура і спорт/” : зб. наук. пр. – 2017. – Вип. 3 К (84) 17. – С. 523-526.
Source: Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15 : “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури /Фізична культура і спорт/”
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються результати впровадження методики професійно-прикладної фізичної підготовки у майбутніх дизайнерів. Проаналізовано вплив даної методики на результати щодо розвитку професійних якостей, рухових і особистісних здібностей майбутніх дизайнерів.
В статье рассматриваются результаты внедрения методики профессионально-прикладной физической подготовки бакалавров будущих дизайнеров . Проанализировано влияние данной методики на результаты по развитию профессиональных качеств, двигательных и личностных способностей будущих дизайнеров.
In this article the following information will be considered - results of introduction of the technique of the professional applied physical preparation for the future designers. The influence of this technique on the results of the physical, professional and personal development of the future designers has been analyzed. While estimating the effectiveness quality of the organization and the content of the professional- applied physical preparation we have substantiated the major criteria which determine the level of the effectiveness of the professional- applied physical preparation of a future designer: motivational, cognitive, practical, reflective. These criteria have been introduced with corresponding indicators, which allow determining the effectiveness of the professional- applied physical preparation of the future designers. We have estimated three levels of the professional- applied physical preparation: law, medium and high which help to evaluate how much formed the main professional qualities of students are. An experimental base for running the experiment was a department of physical training and health of the National University of Technology and Design in Kiev. In this experiment the following students took part: orientation -6.020207 “Design”, Specialization: Graphic Design. The experimental group consisted of 50 students; the control group consisted of 50 students. The initial testing and a comparing analysis of the indicators which we investigated too place in September 2015, according to the requirements of running a pedagogical experiment. The final testing was held after the end of pedagogical experiment in May 2016. Results of the experimental investigation confirmed the effectiveness of the professional- applied physical preparation technique for future designers. The evidence of it are the results of the pedagogical experiment. The analysis of the final results shows a positive dynamic of all of the components in the structure of the given phenomenon and shows the effectiveness of the elaborated technique.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9430
Faculty: Факультет культурних і креативних індустрій
Department: Кафедра фізичного виховання та здоров'я
ISSN: 2311-2220
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра фізичного виховання та здоров'я (ФВЗ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
20180522_304.pdf345,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
20180522_304_Titul.pdf189,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
20180522_304_Zmist.pdf384,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.