Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12367
Title: Роль профессиональной адаптации в профессиональной самореализации преподавателя иностранного языка технического университета
Other Titles: The role of professional adaptation in the professional self-realization of the foreign language teacher of technical university
Authors: Абсалямова, Я. В.
Keywords: преподаватель иностранного языка
профессиональная адаптация
профессиональная мобильность
профессиональная самореализация
технический университет
foreign language teacher
professional adaptation
professional mobility
professional self-actalisation
technical university
Issue Date: Apr-2019
Citation: Абсалямова Я. В. Роль профессиональной адаптации в профессиональной самореализации преподавателя иностранного языка технического университета / Я. В. Абсалямова // Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky. – 2019. – Volume 7, No. 2. – P. 6-8.
Source: Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky
Abstract: Статья посвящена проблеме профессиональной самореализации современного преподавателя иностранного языка технического университета. На основе анализа общих признаков, присущих определенным ее периодам, выделяются следующие этапы: начального профессионального становления, профессиональной адаптации, непосредственной самореализации, при чем период профадаптации имеет следующие три подэтапа: начальный, продвинутый и полной адаптированности. Обосновывается приоритетное значение этапа профессиональной адаптации, который является наиболее сложным и значимым и результат которого в значительной мере обуславливает процесс дальнейшего саморазвития и самореализации. Доказывается необходимость дальнейшего изучения и создания условий для его эффективного протекания.
The article is devoted to the problem of professional self-realization of a modern foreign language teacher of technical university. Based on the analysis of common features inherent in certain periods, the following stages are distinguished: initial professional development, professional adaptation, self-actalisation itself; and the period of adaptation has the following three sub-stages: initial, advanced and complete adaptation. The priority of the stage ofprofessional adaptation, which is the most difficult and significant, and the result of which largely determines the process of further self-development and self-actalisation, is substantiated. The necessity of further study and provision of conditions for its effective flowing is proved.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12367
Faculty: Навчально-науковий інститут сучасних технологій навчання
Department: Кафедра іноземних мов
ISSN: 1338-9432
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра іноземних мов (ІМ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Scientific_Letters_2019_7(2).pdf2,43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.