Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15185
Title: Використання Інтернет-маркетингу для налагодження комунікацій з цільовою аудиторією
Other Titles: Use of Internet marketing to obtain communications with the target audience
Authors: Пономаренко, Ігор Віталійович
Віннікова, Інна Ігорівна
Keywords: Інтернет-маркетинг
електронна комерція
контент
просування
цільова аудиторія
Интернет-маркетинг
электронная коммерция
продвижение
целевая аудитория
Internet marketing
e-commerce
content
promotion
target audience
Issue Date: 2019
Citation: Пономаренко І. В. Використання Інтернет-маркетингу для налагодження комунікацій з цільовою аудиторією [Електронний ресурс] / І. В. Пономаренко, І. І. Віннікова // Інфраструктура ринку. – 2019. – Вип. 38. – С. 207-213. – Режим доступу: http://market-infr.od.ua/uk/38-2019
Source: Інфраструктура ринку
Market Infrastructure
Abstract: У статті розглянуто специфіку розвитку Інтерне-маркетингу у сучасних умовах. Визначено особливості використання Інтернету у системі маркетингу підприємства. Наведено відмінності використання компаніями основних елементів комплексу класичного маркетингу у цифровому середовищі. Доведено розповсюдження цифрових технологій на сфери, які вважали не придатними для просування за допомогою каналів Інтернет-маркетингу до теперішнього часу. Представлено різновиди Інтернет-маркетингу та розкрито їх основні характеристики. Наведено основні інструменти пошукового маркетингу. Розглянуто основні інструменти маркетингу соціальних мереж. Наведено переваги Інтернет-маркетингу порівняно з традиційними методами просування продукції. Розкрито особливості інструментів комунікацій, які використовуються в Інтернет-маркетингу. Доведено необхідність розробки цільового контенту для налагодження комунікацій з цільовою аудиторією та посилення зв’язків з наявними клієнтами.
В статье рассмотрена специфика развития Интернет-маркетинга в современных условиях. Определены особенности использования Интернета в системе маркетинга предприятия. Приведены отличия использования компаниями основных элементов комплекса классического маркетинга в цифровой среде. Доказано распространение цифровых технологий на сферы, которые считали непригодными для продвижения с помощью каналов Интернет-маркетинга до настоящего времени. Представлены разновидности Интернет-маркетинга и раскрыты их основные характеристики. Приведены основные инструменты поискового маркетинга. Рассмотрены основные инструменты маркетинга социальных сетей. Приведены преимущества Интернет-маркетинга по сравнению с традиционными методами продвижения продукции. Раскрыты особенности инструментов коммуникаций, используемых в Интернет-маркетинге. Доказана необходимость разработки целевого контента для налаживания коммуникаций с целевой аудиторией и усиления связей с имеющимися клиентами.
The article deals with the specifics of the development of Internet marketing in modern conditions. The features of Internet usage in the enterprise marketing system are defined. The differences between companies use the basic elements of the classic marketing complex in the digital environment. The proliferation of digital technologies has been proven to be in areas that were considered unsuitable for promotion through Internet marketing channels to date. Innovation is gradually coming into areas that have traditionally been considered unsuitable for active use of the Internet. For example, government agencies are gradually introducing a complex of services over the Internet, medical institutions provide some consulting services through the use of technologies such as Skype and Google Hangsout, law firms provide information legal support through appropriate messengers, etc. Varieties of Internet marketing are presented and their main characteristics are revealed. Here are some basic search engine tools. The basic tools of social network marketing are considered. The advantages of Internet marketing are compared with traditional methods of product promotion. Features of communication tools used in Internet marketing are revealed. The need to develop targeted content has been proven to build communication with the target audience and to strengthen communication with existing customers. Modern companies are actively using Internet marketing tools to ensure an appropriate level of competitiveness and reach their target audience. Due to the complex combination of the appropriate tools, it is possible to increase the likelihood of contact and attract potential customers on various resources on the Internet. It is established that content plays an important role, which is formed depending on the characteristics of the company and its products, the specifics of the market, the socio-demographic and psychological characteristics of the target audience and other factors. Modern Internet users like only thematic and relevant content that meets their needs. It is very difficult to meet the needs of business users in the context of digitization, as there are a large number of web resources on the Internet that generate large amounts of information daily in text and graphics, video and audio.
DOI: 10.32843/infrastruct38-32
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15185
Faculty: Факультет економіки та бізнесу
Department: Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну
ISSN: 2519-2868
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
34.pdf370,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.