Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18164
Title: Дизайн внутреннего пространства школьного музея
Other Titles: Interior design of the school museum
Authors: Самутина, Наталья
Войтович, Виктория
Keywords: социальное пространство
школьный музей
выставочное пространство
зонирование помещения
обучающее пространство
social space
school museum
exhibition space
room zoning
learning space
Issue Date: 2021
Publisher: Київський національний університет технологій та дизайну
Citation: Самутина Н. Дизайн внутреннего пространства школьного музея / Н. Самутина, В. Войтович // Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів III Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 22 квітня 2021 року. – В 2-х т. – Т. 2. – Київ : КНУТД, 2021. – С. 270-273.
Abstract: В работе рассмотрены вопросы организации помещений социального пространства – школьного музея ГУО "Средняя школа № 34 г. Витебска" с соблюдением необходимых функциональных, эргономических и социальных требований. Внедрение дизайн-проекта решило проблему повышения эффективности учебно-воспитательного процесса, развития познавательной и творческой активности учащихся, формирования у них навыков ценностно-ориентированного отношения к историко-культурному наследию, приобщения к нему.
The paper deals with the organization of the premises of the social space-the school museum of the State Educational Institution "Secondary School No. 34 of Vitebsk" in compliance with the necessary functional, ergonomic and social requirements. The implementation of the design project solved the problem of improving the effectiveness of the educational process, developing the cognitive and creative activity of students, forming their skills of a value-oriented attitude to the historical and cultural heritage, and familiarizing them with it.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18164
Appears in Collections:Актуальні проблеми сучасного дизайну

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
APSD2021_V2_P270-273.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.