Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23336
Название: Сучасні фінансово-економічні інструменти стимулювання наукової діяльності професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів України
Другие названия: Современные финансово-экономические инструменты стимулирования научной деятельности профессорско-преподавательского состава высших учебных заведений Украины
Modern financial and economic instruments of incentives of scientific activity of academic staff of higher education institutions of Ukraine
Авторы: Ліщук, В. В.
Ключевые слова: освіта
якість освіти
вищі навчальні заклади
професорсько-викладацький склад
матеріальні стимули
грейдинг
образование
качество образования
высшие учебные заведения
профессорско-преподавательский состав
материальные стимулы
education
quality of education
higher educational institutions
academic staff
financial incentives
grading
Дата публикации: 2014
Издательство: Київський національний університет технологій та дизайну
Библиографическое описание: Ліщук В. В. Сучасні фінансово-економічні інструменти стимулювання наукової діяльності професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів України / В. В. Ліщук // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. – 2014. – Тематичний випуск: Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 3 жовтня 2014 року. – Київ : КНУТД, 2014. – С. 114-123.
Source: Вісник Київського національного університету технологій та дизайну
Bulletin of the Kyiv National University of Technologies and Design
Краткий осмотр (реферат): В умовах майже повної автономії вищих навчальних закладів України питання стимулювання наукової діяльності професорсько-викладацького складу набуває особливої актуальності. Сьогодні адміністрація вузу проводить політику оптимізації чисельності викладацького персоналу, скорочення будь-яких премій та надбавок, при цьому прагнучи залишити тільки кращу, ефективну частину співробітників, поклавши на них додаткове навантаження та організаційні обов’язки. В результаті такий підхід призводить до зворотного явища – демотивації навіть кращих працівників. Як наслідок – знищується імідж університету, зацікавленість абітурієнтів до вступу та фінансування інвесторами інноваційних університетських досліджень. У статті розглядаються сучасні методи оплати праці, які засновані на формуванні єдиного підходу до нарахування заробітної плати залежно від компетенцій кожного працівника вузу, результатів його праці в реалізації стратегії вузу. Одним із таких методів обрано систему грейдів, яка дозволяє пов’язати оплату праці і цілі вузу, а також розв’язати проблему матеріального стимулювання професорсько-викладацького складу. Формування ефективної системи винагороди персоналу, заснованої на обліку внеску працівника в загальний результат, є одним із стратегічних напрямків в організації праці у вузі, оскільки саме від ступеня досягнення цілей ВНЗ залежить його конкурентоспроможність.
В условиях почти полной автономии высших учебных заведений Украины, вопросы стимулирования научной деятельности профессорско-преподавательского состава приобретают особую актуальность. В сложившихся условиях администрация вуза проводит политику оптимизации численности преподавательского персонала, сокращение любых премий и надбавок. При этом стараясь оставить только лучших, эффективных сотрудников, возложив на них дополнительную нагрузку и организационные обязанности. В результате такой подход приводит к обратному явлению – демотивации даже лучших работников. Как следствие, уничтожается имидж университета, заинтересованность абитуриентов к поступлению и финансирование инвесторами инновационных университетских исследований. В статье рассмотрены современные методы оплаты труда, которые основаны на формировании единого подхода к начислению заработной платы, в зависимости от компетенций каждого работника вуза, результатов его труда в реализации стратегии вуза. Одним из таких методов выбрана система грейдов, которая позволяет увязать оплату труда и цели вуза, а также решить проблему материального стимулирования мотивации профессорско-преподавательского состава. Формирование эффективной системы вознаграждения персонала, основанной на учете вклада работника в общий результат, является одним из стратегических направлений организации труда вуза, поскольку именно от степени достижения целей вуза зависит его конкурентоспособность.
Under conditions of almost entire autonomy of higher education institutions of Ukraine the issue of encouragement of scientific activity of academic staff gains its urgency. Under stipulated conditions the administration of universities pursues policy of optimization of number of lecturers, reduction of any bonuses; willing to save the best and most effective employees, charging them additional workload and organizational responsibilities. As a result, this approach leads to the converse effect – demotivation of even the most superior employees. This brings to losing the image of the university and to cutting interest of college entrants in it as well as reduction of financing of innovation researches of such university. Present-day approaches to labor remuneration, which are grounded on forming single approach to calculating salaries depending on competence of each university employee, results of his/her work while participating in implementing university’s strategy, have been considered in the article. Grades system has been chosen as one of such approaches, which allows to connect labor remuneration and university’s goals, as well as solve the problem of financial stimulation of academic staff. Forming of the effective system of personnel rewarding based on accounting for contribution of an employee in total results is the one of the strategic directions in labor organization in the university, as its depends exactly on level of its goal achievement.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23336
ISSN: 1813-6796
Располагается в коллекциях:Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України
Кафедра смарт-економіки (СЕ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Efect_2014_P114-123.pdf383,44 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.