Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24720
Название: Cultural and artistic factors in the design of museum cultural and creative product
Авторы: Jiang, Yuandi
Pashkevych, Kalyna
Ключевые слова: museum souvenirs
art and cultural factors
cultural and creative product design
emotional design
sensory experience
Дата публикации: 2023
Издательство: Київський національний університет технологій та дизайну
Библиографическое описание: Jiang Yuandi. Cultural and artistic factors in the design of museum cultural and creative product / Jiang Yuandi, K. Pashkevych // Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 27 квітня 2023 року. – У 2-х т. – Т. 2. – Київ : КНУТД, 2023. – С. 120-123.
Краткий осмотр (реферат): The objective of this study is to examine the visual manifestation of customary art and cultural factors in the development of cultural and creative products for museums. The findings suggest that varied cultural and artistic factors encompass distinct visual language. When incorporated into innovative design of product color, material, and finishing (CMF) and modeling, these factors can demonstrate the unique cultural characteristics and dispositions of museums. Furthermore, comprehending the cultural context and aesthetic domain of cultural artifacts is crucial, and it is imperative to stimulate consumers' five sensory organs – sight, smell, taste, hearing, and touch – to heighten their cultural perception and emotional experience.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24720
Располагается в коллекциях:Актуальні проблеми сучасного дизайну
Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
APSD_2023_V2_P120-123.pdf691,32 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.