Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24720
Назва: Cultural and artistic factors in the design of museum cultural and creative product
Автори: Jiang, Yuandi
Pashkevych, Kalyna
Ключові слова: museum souvenirs
art and cultural factors
cultural and creative product design
emotional design
sensory experience
Дата публікації: 2023
Видавництво: Київський національний університет технологій та дизайну
Бібліографічний опис: Jiang Yuandi. Cultural and artistic factors in the design of museum cultural and creative product / Jiang Yuandi, K. Pashkevych // Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 27 квітня 2023 року. – У 2-х т. – Т. 2. – Київ : КНУТД, 2023. – С. 120-123.
Короткий огляд (реферат): The objective of this study is to examine the visual manifestation of customary art and cultural factors in the development of cultural and creative products for museums. The findings suggest that varied cultural and artistic factors encompass distinct visual language. When incorporated into innovative design of product color, material, and finishing (CMF) and modeling, these factors can demonstrate the unique cultural characteristics and dispositions of museums. Furthermore, comprehending the cultural context and aesthetic domain of cultural artifacts is crucial, and it is imperative to stimulate consumers' five sensory organs – sight, smell, taste, hearing, and touch – to heighten their cultural perception and emotional experience.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24720
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасного дизайну
Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
APSD_2023_V2_P120-123.pdf691,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.