Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25033
Назва: Understanding and attitude toward upcycling according to the survey of students of various specialities
Інші назви: Розуміння та ставлення до апсайклінгу за даними опитування студентів різних спеціальностей
Автори: Derkach, Tetiana M.
Bilianska, Mariia
Yaroshenko, Olga G.
Ключові слова: upcycling technologies
competencies for sustainable development
vocational education and training
questionnaire used in the survey
state standard
professional education
project and problem-based learning
Дата публікації: тра-2023
Видавництво: Published under licence by IOP Publishing Ltd
Бібліографічний опис: Derkach T. M. Understanding and attitude toward upcycling according to the survey of students of various specialities / T. M. Derkach, M. M. Bilianska, O. G. Yaroshenko // Journal of Physics: Conference Series : XV International Conference on Mathematics, Science and Technology Education (ICon-MaSTEd 2023), 16/05/2023 - 19/05/2023, Kryvyi Rih, Ukraine. – Volume 2611, 012020. – Published under licence by IOP Publishing Ltd, 2023. – P. 1-17. – Режим доступу: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2611/1/012020
Source: Journal of Physics: Conference Series
Короткий огляд (реферат): The attitude to upcycling technologies of undergraduate students of five specialities (design, clothing industry technology, vocational education and training, industrial pharmacy and psychology) and their teachers was investigated using the questionnaire method. Students’ preferences practically do not depend on specialities. For all students, subgroups of upcycling enthusiasts and sceptics are observed which regularly resort to upcycling or almost do not use it. An almost complete misunderstanding and imperception of the benefits and importance of upcycling is a key and common problem. Social factors have a minimal influence on the opinion of respondents, which may indicate a lack of understanding in society of the role and importance of waste management. All the shortcomings and problems in understanding upcycling are common to students and teachers. In general, the positive attitude towards upcycling and the intention to use upcycling in life in the answers most likely has an unconscious and artificial character (like a fashion trend) because the attitude towards other formative factors does not support it. The identified problems are related to the shortcomings of secondary school and undergraduate curricula, which hinder the formation of the necessary competencies for sustainable development. Methods of their solution are proposed and discussed
DOI: 10.1088/1742-6596/2611/1/012020
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25033
Faculty: Факультет мистецтв і моди
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
Розташовується у зібраннях:Кафедра промислової фармації (ПФ)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)
Матеріали наукових конференцій та семінарів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Derkach_2023_J._Phys._Conf._Ser._2611_012020.pdf1,38 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.