Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25683
Назва: Крос-культурні комунікації в туристичній діяльності: проблеми та шляхи вирішення
Інші назви: Cross-cultural communications in tourism: problems and solutions
Автори: Моргулець, О. Б.
Нишенко, О. В.
Шевченко, О. О.
Ключові слова: культура
комунікації
крос-культурна комунікація
туристична діяльність
культурні відмінності
ефективність комунікацій
culture
communications
cross-cultural communication
tourist enterprises
cultural differences
communications effectiveness
Дата публікації: 28-лис-2023
Бібліографічний опис: Моргулець О. Б. Крос-культурні комунікації в туристичній діяльності: проблеми та шляхи вирішення [Електронний ресурс] / О. Б. Моргулець, О. В. Нишенко, О. О. Шевченко // Економіка та суспільство. – 2023. – Вип. 57. – Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3184
Source: Економіка та суспільство
Economy and Society
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто поняття "культура", "комунікація" та "крос-культурна комунікація" в контексті туристичної діяльності. Обґрунтовано важливість крос-культурного виду комунікації для забезпечення якісного обслуговування та задоволення потреб різних культурних груп туристів. Розкрито основні функції крос-культурних комунікацій у туристичній діяльності, визначено проблеми ефективності крос-культурних комунікацій, пов’язані з мовними бар’єрами та культурними розходженнями, стереотипами та недостатньою підготовкою персоналу. Запропоновано шляхи вдосконалення крос-культурних комунікацій в туристичній діяльності, які покращать якість послуг гостинності та рівень задоволеності туристів, що позитивно вплине на розвиток вітчизняного туризму в цілому.
The theoretical and practical concept of cross-cultural communications in tourism study in this article. The purpose is to clarify the cross-cultural communication concept definition in the tourism context; determination of theoretical aspects of this concept, identification problems and ways them solve in domestic practice. The research subject is communication processes between individuals or groups of different cultures in tourism. Scientific and methodological approaches and methods are used in the research: a dialectical approach to the analysis and understanding of the research subject essence and a generalization method to clarify of the cross-cultural communications concept definition; methods of logical and system-structural analysis used to assess communication barriers; analytical method and specification – to develop proposals for improving cross-cultural communications in tourism. The article defines the purpose of cross-cultural communication in tourism is to promote effective mutual understanding, comfort, satisfaction of different nationalities tourists; the main functions of cross-cultural communications in the tourism business are defined also. It’s substantiated, cross-cultural communications contribute to the tourism industry development, and also reduce cultural prejudices, contributing to the cultural diversity understanding. It’s established, cross-cultural communications effectiveness problems in tourism arise because of language and cultural differences, stereotypes, insufficient training of personnel and national problems. The authors emphasize the need for advanced cultural diversity management strategies and intercultural communication skills to address these issues. Several ways of improving intercultural communications are proposed in the article: training on intercultural education and communication for staff, foreign language training, development of culturally sensitive services, analy of tourists' feedback, formation of a multicultural team, and use of modern technologies to facilitate interaction. The implementation of these measures has practical value and can be implemented in the tourist enterprises activities, contribute to the creation of an open and comfortable environment for different cultures tourists, improve the service quality and the competitiveness of the tourism business as a whole.
DOI: 10.32782/2524-0072/2023-57-60
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25683
Faculty: Факультет культурних і креативних індустрій
Department: Кафедра туризму та готельно-ресторанного бізнесу
ISSN: 2524-0072 (Online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра туризму та готельно-ресторанного бізнесу (ТГРБ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Morhulets_O._Nyshenko_O._Shevchenko_O._Economy_and_Society_№57_2023.pdf301,74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.