Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31955| Title: | Етимологія та понятійно-термінологічні аспекти татуювання як виду графічного дизайну |
| Other Titles: | Etymology and conceptual and terminological aspects of tattooing as a type of graphic design |
| Authors: | Кротевич, Олександр Володимирович Подлевський, Святослав Володимирович |
| Keywords: | графічний дизайн етимологія стилі художньо-образні тенденції |
| Issue Date: | 2025 |
| Citation: | Кротевич О. Етимологія та понятійно-термінологічні аспекти татуювання як виду графічного дизайну./ О. В. Кротевич, С. В. Подлевський // Теорія та практика дизайну. - Київ, 2025. - № 35. - С. 301-309. |
| Source: | Теорія та практика дизайну |
| Abstract: | Мета статті – систематизувати й узагальнити відомості про виникнення терміна «татуювання» та визначити понятійно-термінологічні аспекти самого явища як одного з виду графічного дизайну. Методологія. У публікації використано такі методи дослідження: метод історичного аналізу та історико-ретроспективний метод, що дає підставу для створення вичерпного аналізу даної сфери художньої творчості, а саме виявлення її специфіки, жанрового розмаїття, стилістичних та композиційних особливостей, історичних змін від початкових форм до сучасних на теоретико-методологічних засадах. Результати. Як особливий вид мистецтва та вид графічного дизайну, татуювання існує з доби первісності. У наш час воно поєднало риси традиційного й інноваційного дизайнерського спрямування. Особлива роль мистецтва татуювання полягає у відображенні загального та особистого світобачення, філософської, політичної, естетичної думки. Сучасне мистецтво шукає нових форм та рішень, питомо тих, які створюють засобами дизайну. У процесі дослідження узагальнено сенс таких понять, як «татуювання» та «дизайн», «мистецтво», «артпрактика». Узагальнено поняття «татуювання» як акту нанесення стійкого малюнка на тіло людини, що здійснюється методом місцевого травмування шкірного покрову із введенням у підшкірну клітковину-дерму фарбувального пігменту. Вивчення та аналіз термінологічно-понятійного апарату, належного до сфери мистецтва татуювання, свідчать про його відповідність виробленим у мистецтвознавстві науковим уявленням, однак водночас дають можливість скорегувати їх відповідно до формату дослідження мистецтва татуювання саме як галузі дизайнерських практик. Наукова новина. На основі аналізу систематизовано відомості про виникнення терміна «тату» та визначено понятійно-термінологічні аспекти явища татуювання як одного з виду графічного дизайну. Практична значущість. Результати досліджень можуть бути використані в постановці та виконанні практичних завдань у галузі художнього татуювання під час професійної підготовки художників з татуювання, сучасних графічних дизайнерів та стилістів моди в системі вищої дизайнерської освіти. |
| DOI: | 10.32782/2415-8151.2025.35.31 |
| URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31955 |
| Faculty: | Факультет дизайну |
| Department: | Кафедра графічного дизайну |
| ISSN: | 2415-8151 |
| Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 33 (1).pdf | ЕТИМОЛОГІЯ ТА ПОНЯТІЙНО-ТЕРМІНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ТАТУЮВАННЯ ЯК ВИДУ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ | 623,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.