Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/20110
Название: The formation of learning-strategic competence in self-studying of foreign languages of technical students in monologue utterance
Другие названия: Формування навчально-стратегічної компетентності у самостійній роботі студентів технічних спеціальностей у навчанні іншомовного монологу-презентації
Авторы: Kornyeyeva, Iryna
Ключевые слова: self-studying
the English language of Professional Direction
learning-strategic competence
learning-strategic components
technical students
higher educational institutions
Дата публикации: мая-2022
Библиографическое описание: Kornyeyeva I. The formation of learning-strategic competence in self-studying of foreign languages of technical students in monologue utterance / I. Kornyeyeva // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – X (103), Issue: 265, 2022 May. – P. 28-32.
Source: Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology
Краткий осмотр (реферат): This paper proved the importance of self-studying in educational process of modern future specialists in present conditions (COVID-19 reality). The results of our research are based on the critical analysis of Ukrainian and foreign linguistic, pedagogical, psychological and methodological literature resources. The conducted analysis of resources allows us to make the conclusion about the fundamental role of the learning-strategic competence in foreign languages training at Higher Schools. If the student has to make selfstudying, he has to be learned how to organize his study, activate his knowledge, gain skills to work creative and systematically, motivate himself and promote the expected results. This is the sphere of the learning strategies. To study successfully the student has to gain the learning-strategic competence. In our research we proposed the definition, content, functions of learning-strategic competence as the base of self-studying of higher technical students and their subsequent training through their lives.
DOI: 10.31174/SEND-PP2022-265X103-04
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/20110
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу (ФП)
ISSN: 2308-5258 (p-ISSN)
2308-1996 (e-ISSN)
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра філології та перекладу (ФП)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
New_Dimension_May_P028-032.pdf359,7 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.