Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/20110
Назва: The formation of learning-strategic competence in self-studying of foreign languages of technical students in monologue utterance
Інші назви: Формування навчально-стратегічної компетентності у самостійній роботі студентів технічних спеціальностей у навчанні іншомовного монологу-презентації
Автори: Kornyeyeva, Iryna
Ключові слова: self-studying
the English language of Professional Direction
learning-strategic competence
learning-strategic components
technical students
higher educational institutions
Дата публікації: тра-2022
Бібліографічний опис: Kornyeyeva I. The formation of learning-strategic competence in self-studying of foreign languages of technical students in monologue utterance / I. Kornyeyeva // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – X (103), Issue: 265, 2022 May. – P. 28-32.
Source: Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology
Короткий огляд (реферат): This paper proved the importance of self-studying in educational process of modern future specialists in present conditions (COVID-19 reality). The results of our research are based on the critical analysis of Ukrainian and foreign linguistic, pedagogical, psychological and methodological literature resources. The conducted analysis of resources allows us to make the conclusion about the fundamental role of the learning-strategic competence in foreign languages training at Higher Schools. If the student has to make selfstudying, he has to be learned how to organize his study, activate his knowledge, gain skills to work creative and systematically, motivate himself and promote the expected results. This is the sphere of the learning strategies. To study successfully the student has to gain the learning-strategic competence. In our research we proposed the definition, content, functions of learning-strategic competence as the base of self-studying of higher technical students and their subsequent training through their lives.
DOI: 10.31174/SEND-PP2022-265X103-04
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/20110
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу (ФП)
ISSN: 2308-5258 (p-ISSN)
2308-1996 (e-ISSN)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра філології та перекладу (ФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
New_Dimension_May_P028-032.pdf359,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.